Mainonta

Mainosratkaisut: Toimitamme ja kehitämme tv-yhtiöille aluemainontaa.  Digita kehittää myös kokonaan uudentyyppisiä perinteisen tv:n ja Netti-tv:n yhdistäviä mainosratkaisuja, joilla tavoitat ja aktivoit kohdeyleisösi paremmin kuin koskaan ennen.  Aluemainosratkaisut: Toimitamme ja kehitämme alueellisia mainosratkaisuja tv-yhtiöille. Mainosalueet voivat koostua useamman tai jopa yksittäisen tv-lähettimen kattavasta peitto alueesta. Teknologia

Nettijakelu

Tuotamme nettijakelupalveluita kaikille broadcasting-tasoista nettijakelua tarvitseville. CDN-jakelu (Content Delivery Network) on erityisen luonteva ja kasvava osa televisioasiakkaidemme jakeluratkaisuja. Live-kanavien lisäksi tarjoamme kumppaniemme kanssa myös avaimet käteen –videokirjastopalveluita (OVP). Ainutlaatuista ratkaisuissamme on korkea käytettävyys ja pienet viivet, tarjomme myös HybridiTV-palveluita (HbbTV) ja päätelaitteiden

Analytiikka

Digitan Analytiikalla kehitämme asiakkaillemme palveluita, joiden avulla he tuntevat tulevaisuudessa tv-katsojien käyttäytymispolut entistä paremmin ja pystyvät ohjaamaan oikeat kohderyhmät ja mainostajat tehokkaammin yhteen.  Analytiikkapalvelumme pohjautuvat tällä hetkellä HybridiTV-palvelun avulla kerättyyn dataan. Analytiikkapalveluissa yksityisyydensuoja ja siihen liittyvät lainalaisuudet ovat tärkeässä roolissa, jonka

Radiopalvelut Digitalta

Tuotamme radiopalveluita koko Suomessa kokemuksella ja ammattitaidolla. Palvelumme sopivat erilaisiin tarpeisiin: tuotamme laadukasta radiopalvelua mittakaavasta riippumatta, yksittäisestä lähettimestä valtakunnalliseen peittoon. Digitan maanlaajuinen radio- ja tv-verkko sekä alueellinen organisaatio varmistavat laajan kuuluvuusalueen ja palvelun saatavuuden koko maassa. Valtakunnallista ja paikallista Radioasiakkaitamme

FM-radion PI-koodit

RDS PI -ja PS -koodit FM radiolähetyksessä FM-lähetysasemalla on lähetystaajuus. Sen lisäksi lähetysverkko yksilöidään RDS-datan kautta jaettavalla, kuuntelijalle näkymättömällä PI-koodilla. Kuuntelijalle näytetään vastaanottimen näytöllä PS-koodi, joka koostuu 8 merkistä ja on yleensä radiokanavan nimi tai lyhenne radiokanavan nimestä.

FM- ja nettiradio

FM-radio kuuluu suomalaiseen arkeen Radion asema Suomessa on vahva: 3,8 miljoonaa suomalaista kuuntelee radiota päivittäin. Radiota kuunnellaan joka päivä keskimäärin kolmen tunnin ajan kotona, työpaikalla ja autossa. Valtaosa kuulijoista, noin 96 prosenttia, käyttää FM-radiota. FM-vastaanottimia suomalaisesta kotitaloudesta löytyy keskimäärin kuusi

Radio

Valtakunnallisia ja paikallisia radiolähetyksiä FM-verkossa ja internetissä Digitan maanlaajuinen radio- ja tv-verkko sekä alueellinen organisaatio varmistavat laajan kuuluvuusalueen ja palvelun saatavuuden koko maassa. Tutustu!

Uuden maanlaajuisen HD-kanavanipun rakentaminen

Ylen HD-muotoisten kanavien Yle TV1 HD, Yle TV2 HD ja Yle Teema & Fem HD lähetykset (kanavapaikat 21, 22 ja 25) ovat käynnistyneet Digitan antenni-tv-verkossa (UHF) keväällä 2020. Lähetykset käynnistyivät 31. maaliskuuta 2020, jolloin HD-verkon peittoalue oli jo 90 prosenttia

HD-siirtymä ja hdtv.fi opastus

HD-siirtymä  Valtakunnalliset televisiokanavat siirtyvät lähitulevaisuudessa DVB-T2-teknologiaan, eli teräväpiirtolähetyksiin. Tv-lähetykset lähetetään vaiheittaisen siirtymäajan jälkeen vain teräväpiirtolaadulla. Perusmuotoiset eli SD-lähetykset päättyvät ensin Ylellä keväällä 2025 ja kesän aikana myös muilta Suomen tv-kanavilta. Muutos koskee sekä antenni- että kaapeli-tv-vastaanottoa. Teräväpiirtolähetykset mahdollistavat kirkkaamman ja eloisamman värimaailman sekä tarkemman