Digitan asiakkaille ja kuluttajille tarjoama huippuluokkainen palvelu ei synny itsestään. Työ vaatii hyvää paikallistuntemusta Suomen joka kolkasta sekä nopeaa reagointikykyä. Digitalla on maankattava alueorganisaatio, joka on jaettu kymmeneen viankorjausalueeseen Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala kertoo miksi alueorganisaatio on yhtiön toiminnalle elintärkeä.

Ala-Hautala sai ensikosketuksensa alueorganisaation työhön yli 20 vuotta sitten, kun hän oli Digitalla harjoittelussa vuonna 2001.

“Silloin tuli käytyä useammalla asemalla hommissa. Harjoittelun aikana näin alueorganisaation työt omin silmin, oli hieno nähdä, miten Digitan ammattilaiset tekivät töitä aina viemäreiden syvyyksistä mastojen huipuille”, Ala-Hautala muistelee.

Alueorganisaation tehtävä on huoltaa ja ylläpitää kaikkia Digitan palveluita, kuten viankorjaukset, asiantuntijapalvelut ja mittaamiset. Digita tarjoaa tätä palvelua valtakunnallisesti ja sitä myydään myös muille operaattoreille.

“Harvalla operaattorilla on tämän tyyppinen tekeminen täysin omissa käsissä. Digitalle se tuo merkittävää kilpailuetua, kun pystymme nopeasti reagoimaan eri poikkeustilanteisiin. Kun paikallistuntemus, ammattitaito ja läsnäolo on tärkeää, on Digitan alueorganisaatio ratkaisu”, sanoo Ala-Hautala.

Alueorganisaatio on Digitalle kilpailuetu sanoo operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala.

Alueorganisaatiosta hyötyvät niin Digitan asiakkaat kuin kuluttajatkin

Digita tarjoaa asiakkaille luotettavaa ja huippuluokkaista palvelua vuoden jokaisena päivänä ja kaikkialla Suomessa – ilman alueorganisaatiota tämä ei olisi mahdollista.

“Meiltä löytyy vankkaa paikallistuntemusta Suomen joka kolkasta. Tämän ansiosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme korkeaa palvelutasoa, nopeaa reagointia mahdollisiin häiriötilanteisiin sekä turvallisuutta poikkeusoloissa, kuten esimerkiksi myrskyn sattuessa”, sanoo Ala-Hautala.

Alueorganisaatiosta hyötyvät myös kuluttajat. Toimivan alueorganisaation ansiosta suomalaiset pystyvät nauttimaan Digitan radio- ja televisiopalveluista käytännössä 100 prosenttia ajasta, ja palvelut ovat saatavilla aina Hangosta Utsjoelle. Paljon tehdään myös ennakkohuoltoa ja varautumista poikkeustilanteisiin.

“Kaikkiin tilanteisiin ei ole helppoa varautua etukäteen, mutta alueorganisaatiomme valtakunnallisen läsnäolon ja ammattitaidon ansiosta meillä on hyvät mahdollisuudet reagoida myös sellaisiin tilanteisiin, joita ei ole tultu ajatelleeksi”, Ala-Hautala summaa.