Kansallisesta monimutkaistamisvirastosta, päivää
Digita aloitti AntenniTV:n mielikuvien kirkastamisen. Kampanja alkoi maaliskuussa monikanavaisella mainoskampanjalla.
Maaliskuussa 2021 Digita lanseerasi näkyvän mainoskampanjan, jonka tavoitteena oli tuoda suomalaisten tietoon AntenniTV:n monet mahdollisuudet, sekä oikaista pölyttyneitä ja vääristyneitä mielikuvia vastaanottotavasta. Mainoskampanjan johtotähtenä toimi Kansallinen monimutkaistamisvirasto, joka toi humoristisella otteella esiin AntenniTV:n helppoutta.
Antenni-TV tekee sen helpoksi, ja vieläpä ilmaiseksi
Digitan televisioliiketoiminnan johtaja Teppo Ahonen, maksutelevisioliiketoiminnasta vastaava Ossi Ilveskoski ja Digitan markkinointitiimin Minna Flink sekä Maiju Huttunen aloittivat kampanjan suunnittelun yhdessä Digitan kumppanien kanssa viime vuoden loppupuolella. Kampanjan suunnittelussa haluttiin keskittyä päivittämään suomalaisten AntenniTV:tä koskevia mielikuvia ja tuoda esiin vastaanottotavan monet mahdollisuudet.
“Tavoitteenamme on muuttaa vahvasti mielikuvaa siitä, mitä antenni-TV tänä päivänä oikeasti on. Mainoskampanjassa haluttiin nostaa esiin antenni-TV:n helppous ja kasvattaa vastaanottotavalle sen ansaitsemaa näkyvyyttä.” Ossi Ilveskoski kertoo.
Antenni-TV-vastaanotossa on tapahtunut merkittäviä kehitysaskelia viime vuosina. Perusvahvuuksiensa, kuten valtakunnallisen peiton ja mökkiolosuhteissa varmistetun toimivuuden lisäksi antennijakelu eroaa edukseen myös muilla mittareilla. AntenniTV on niin tekniseltä laadultaan kuin kuvanlaadultaan vähintään muiden jakeluteiden tasolla, ellei jopa niitä edellä. Lisäksi se tarjoaa suomalaisten suosikkikanavat katsottavaksi ilmaiseksi ja uudet vuorovaikutteiset palvelut ovat olleet jo monta vuotta käytössä, kun kaapelivastaanottoon ne ovat vasta tulossa. Lisäksi AntenniTV tarjoaa laajan valikoiman maksullisia kanavia, joiden puolelta suomalaiset voivat nauttia formuloista ja NHL- ja Champions League peleistä.
“Tarkoituksenamme on ollut herättää mielenkiintoa ja nostaa tämä vastaanottotapa maailmankartalle. Kampanjalla haluttiin erityisesti tavoittaa suomalaiset, jotka miettivät omien talouksiensa osalta TV:n vastaanottoon liittyviä kuluja tai eri vastaanottotapoja. Tulevaisuudessa haluamme myös viestiä esimerkiksi taloyhtiöille, jotka voisivat olla kiinnostuneita siirtymään maksuttomaan AntenniTV-vastaanottoon”, kertoo Teppo Ahonen.
Kampanja näkyi ja kuului ympäri Suomen
Kampanja käynnistyi maaliskuussa ja näkyi ja kuului laajasti valtakunnallisesti digitaalisissa kanavissa, TV:ssä ja radiossa. Digitalaiset olivat tyytyväisiä lopputulokseen, ja AntenniTV:n maineenrakennustyö on lähtenyt kampanjan ansiosta vauhdikkaasti käyntiin.
“Kampanjasta tuli hyvin pitkälti sellainen, kuin olimme suunnitelleet, ja näimme merkittävän kasvun maksu-tv-tilauksien määrässä kuukauden aikana. Nyt kun mielenkiinto on saatu herätettyä, voimme jatkaa kohdennettua viestintää niille, joille AntenniTV:seen siirtyminen voisi olla ajankohtaista.” Ilveskoski ja Ahonen kertovat.
Mainoskampanja toteutettiin yhdessä mainostoimisto Miltton Digitalin sekä tuotantoyhtiö Mjölkin kanssa. Lisäksi suunnittelutyössä oli mukana ja ohjauksesta vastasi humoristisista ja palkituista mainos- ja lyhytelokuvista tunnettu komediaohjaaja Teemu Niukkanen.
Katso mainosfilmit tästä: