Tv-mainonnan vahvuus on tunnetusti kyky vedota katsojan tunteisiin. Mutta kenen? Miten tiedämme, ketkä tv-katsojista aktivoituvat toimimaan haluamallamme tavalla?

HybridiTV mahdollistaa näihin kysymyksiin vastaamisen ennennäkemättömän tarkasti ja täydentää tv-mainonnan perinteisiä vahvuuksia. Todistimme sen myös omalla tv-kampanjallamme joulukuussa 2019.

HybridiTV:n kautta voit tavoittaa jo arviolta miljoona suomalaista

Tällä hetkellä HybridiTV-palveluiden piirissä on noin 600.000 päätelaitetta ja niiden kautta noin miljoona silmäparia. Ja määrä kasvaa jatkuvasti laitekannan uusiutuessa. Yli puolesta miljoonasta HybridiTV:stä on päivittäin päällä keskimäärin noin puolet, eli 250.000 – 300.000 eri päätelaitetta.

Näille talouksille suunnattu Digitan vuorovaikutteinen tv-kampanja pyöri joulukuun ajan MTV3:lla, Subilla, AVA:lla, Jimillä, Livillä, Nelosella ja Herolla. Se koostui noin miljoonan näytön switch-in-kampanjasta sekä tv-spotti-kampanjasta, jonka aktivointibanneri nähtiin noin miljoona kertaa.

Switch-in-kampanja tarkoitti, että jokaiselle kanavalle saapuneelle HybridiTV:n käyttäjälle ilmestyi automaattisesti tv-ruudun reunaan huomion herättävä kampanjabanner, joka aktivoi osallistumaan kilpailuun kaukosäätimen keltaista nappia painamalla. Pääpalkintona kilpailussa oli 1.000 euron arvosta viihde-elektroniikkaa.

60.000 HybridiTV-katsojaa reagoi vuorovaikutteisesti

Keltaista nappia painoi peräti 6-8 % switch-in-bannerin nähneistä kanavalle vaihtaneista ja 2-3 % spottikampanjan kohdeyleisöstä. Kilpailuun osallistui lopulta noin 60.000 katsojaa, jotka antoivat osallistumisen yhteydessä puhelinnumeronsa. Tämä mahdollistaa profiloitujen kohderyhmien muuttumisen potentiaalisiksi tunnistetuiksi kontakteiksi.

Mitä tämä merkitsee tv-mainostajalle?

Mainoksen huomioarvon, siitä pitämisen tai ostoaikeiden muuttumisen analysoiminen tutkimusotoksilla ei ole enää ainoa keino ymmärtää kampanjan onnistumista. HybridiTV:n datan avulla on mahdollista analysoida kampanjan aktivoimien katsojien käyttäytymistä ja parhaassa tapauksessa myös luoda heistä tunnistettuja kontakteja. Televisio muuttuu tämän myötä siis vallankumouksellisen tehokkaaksi suoramarkkinointimediaksi.

Mitä sinä tekisit 60.000 potentiaalisella asiakkaalla, joita voi lähestyä suoraan puhelimella?

Kiinnostuitko?

Täytä alla oleva lomake niin olemme sinuun yhteydessä

Jari Karhu
Liiketoimintapäällikkö

Kaikki mitä tarvitset: Kaukosäätimen neljä värinappia