Digita on 6.9.2020 Nelosella käynnistyvän Big Brother Suomi -ilmiöohjelman yhteistyökumppani. Digitan yhteistyössä mediayhtiöiden kanssa kehittämä HybridiTV tarjoaa tv-katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ohjelman sisältöön sekä osallistua kaukosäätimen värinapin painalluksella häätöäänestykseen. HybridiTV-sovellus rikastaa sisältöä ja vahvistaa Big Brother-katsojien vuorovaikutusta.

”Digita on tehnyt pitkään yhteistyötä tv-yhtiöiden kanssa HybridiTV:n erityyppisten sovellusten kehittämisessä. Näistä on esimerkkinä HybridiTV-äänestys, jonka suosio perustuu sen yksinkertaiseen ja ilmeiseen toiminnallisuuteen ohjelman yhteydessä. Kun omaa ehdokasta pääsee äänestämään ilmaiseksi pelkästään kaukosäätimen nappia painamalla ilman muita laitteita tai sovelluksia, on äänestyskynnys matalalla”, kertoo Digitan videojakeluliiketoiminnan johtaja Teppo Ahonen.

Tämän vuoksi HybridiTV on äänestyskanavana erittäin suosittu ja merkittävä lopputuloksen kannalta. HybridiTV-lisäpalveluiden click rate on ollut jopa 60 prosenttia. Digita haluaa BB-näkyvyyden avulla parantaa kuluttajien tietoisuutta HybridiTV:n uusista mahdollisuuksista.

Uusia mahdollisuuksia mainosrahoitteiselle televisiolle

HybridiTV:n yleistyminen kotitalouksissa avaa myös aivan uusia mahdollisuuksia mainosrahoitteiselle televisiolle. ”Ilmiöohjelman HybridiTV-sovellus on mainostajalle oiva paikka laajentaa ohjelmayhteistyönäkyvyyttä. Brändinäkyvyyden lisäksi ohjelmayhteistyöhön voidaan tuoda taktisia komponentteja kuten arvontoja”, kertoo Ahonen.

”Digita on sovittanut teknisesti yhteen perinteisen tv-mainonnan ja online-mainonnan. Tämä yhdistelmä toimii erinomaisesti. HybridiTV:ssä huomiota herättävä vuorovaikutteinen mainospaikka voidaan tuoda vaikkapa kanavanvaihdon tai mainosspotin yhteyteen. Kampanjoiden kautta on mahdollista kerätä tunnistettuja kontakteja esimerkiksi arvonnan muodossa markkinointiluvat hankkien”, kuvaa Ahonen television uusia mainostuotteita. ”Rohkaisen mainostajia hyödyntämään nykyaikaisen television tarjoamaa ainutlaatuista yhdistelmää omissa kampanjoissaan”.

Tällä hetkellä HybridiTV-palveluiden piirissä on noin 600 000 päätelaitetta ja niiden kautta noin miljoona silmäparia. Ja määrä kasvaa jatkuvasti laitekannan uusiutuessa. Yli puolesta miljoonasta HybridiTV:stä on päivittäin päällä keskimäärin noin puolet, eli 250 000 – 300 000 eri päätelaitetta.

Median yhteydenotot

Digita Oy, Teppo Ahonen, johtaja videojakelupalvelut, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(a)digita.fi