Asiakastarina: Kymen Vesi ja Digita vievät vesihuollon digitalisaation uudelle tasolle
Kymen Vesi on Kymenlaakson alueella toimiva vesihuoltopalveluiden tarjoaja, joka vastaa puhtaan veden jakelusta sekä jätevesien käsittelystä. Yhtiö palvelee laajaa asiakaskuntaa ja huolehtii, että vedenjakelu on luotettavaa, ympäristöystävällistä ja kustannustehokasta. Osana strategiaansa Kymen Vesi on viime vuosina panostanut voimakkaasti innovatiivisiin ratkaisuihin ja digitalisaation edistämiseen.
Yksi merkittävimmistä edistysaskelista on yhteistyö Digitan kanssa, joka alkoi vuonna 2018. Digita on tunnettu edelläkävijä IoT-teknologioissa ja verkkoratkaisuissa. Yhteistyön tavoitteena on modernisoida vesihuoltoa ja parantaa sen tehokkuutta hyödyntämällä Digitan tarjoamaa LoRaWAN-verkkoteknologiaa.
”Kymen Vesi on alusta asti pyrkinyt tarjoamaan asiakkailleen parempaa asiakaskokemusta ja rakentamaan kestävämpää vesihuoltoa. Tämä näkyy heidän toimintatavoissaan ja tuloksissaan”
Katso video Kymen Veden ja Digitan yhteistyöstä
Digita aloitti Kymen Veden kanssa pilotin vesimittareiden etäluennasta vuonna 2018 ja yhteistyömme jatkuu edelleen.
“Digitan LoraWAN-verkko ja tukiasemat mahdollistavat sen, että tieto tulee mittareilta meille ilman, että ihmisen tarvitsee tehdä mitään siinä välissä. Meidän työtämme se helpottaa niin, että pystymme valvomaan verkostoa paremmin. Se esimerkiksi auttaa piilovuotojen havaitsemisessa”, sanoo Kymen Veden kehityspäällikkö Joonas Leinonen.
Haluatko kuulla lisää?
- Tutustu Digitan IoT-ratkaisuihin vesihuollolle tästä
- Tutustu Digitan kaikkiin IoT-ratkaisuihin tästä
Ota yhteyttä suoraan asiantuntijaan:
Mona Miettinen
Myyntipäällikkö, IoT
+358 400 721 700
mona.miettinen@digita.fi