Uusi Putous-kausi alkaa jälleen tämän viikon lauantaina 21. tammikuuta MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa. Katsojat pääsevät aiemmilta vuosilta tuttuun tapaan HybridiTV-toiminnallisuuksilla vaikuttamaan liveohjelman sisältöön reaaliajassa äänestyksillä sekä osallistumaan myös arvontaan.

Sarjapudottaja-osiossa Putous-tähdet on jaettu kahteen joukkueeseen, ja joukkueet kilpailevat katsojien äänistä ja siitä, kumpi pääsee esittämään valmistelemansa sketsin lähetyksessä. HybridiTV:llä toteutetuilla toiminnoilla katsojat voivat valita kaukosäätimen avulla, kumpaan joukkueeseen valinta kohdistuu. Ohjelman tekijät pääsevät siis HybridiTV:n avulla kuuntelemaan katsojien toiveita reaaliaikaisesti.

HybridiTV-äänestysten yhteydessä mainostajilla on siis mahdollisuus saada näkyvyyttä ohjelman katsojien kannalta tärkeillä hetkillä.

Uusia mainosformaatteja käyttävät yritykset ja brändit pääsevät hyötymään edelläkävijän mielikuvasta ja tuloksista, joita voidaan mitata konkreettisesti ja reaaliaikaisesti. HybridiTV-mainonnan tuotantokustannukset ovat lisäksi pienet ja tuotantoprosessi nopea. 

MTV:n kumppanina HybridiTV-sovelluksessa tällä Putous-kaudella on World Vision.

”Odotamme innolla tulevaa Putous-yhteistyötä sekä HybridiTV-kumppanuutta. Toivomme, että tavoitamme yhteistyön kautta mahdollisimman monta uutta lahjoittajaa tukemaan lasten oikeuksien toteutumista”, kertoo markkinointipäällikkö Sonja Laaksontammi World Visionilta.

”Putouksen katsojat ovat tottuneet osallistumaan ja vaikuttamaan ohjelmasisältöön HybridiTV:n kautta. HybridiTV on meille tärkeä osallistumiskanava ohjelmasisällön näkökulmasta ja se antaa lisäarvoa ohjelman kaupallisille kumppaneille räätälöidyillä ratkaisuilla”, sanoo kaupallinen tuottaja Ulla Grönfors-Sarkalahti MTV:ltä.

”On ilahduttavaa todeta kuinka HybridiTV:n vuorovaikutteiset toiminnallisuudet ovat vakiintuneet osaksi nk. ilmiöohjelmia. HybridiTV:n tarjoamat mahdollisuudet reaaliaikaiseen kommunikointiin katsojan kanssa ovat hyvin monipuoliset ja tarjoavat mainostajalle useita mainosratkaisuja, joista nämä ohjelmayhteistyöt ovat vain yksi monesta”, toteaa liiketoiminnan kehityspäällikkö Juha Ourila Digitalta.

HybridiTV yhdistää television ja internetin parhaat puolet tuomalla internetin vuorovaikutteiset ominaisuudet myös televisioon. HybridiTV-palvelut ovat saatavilla kaikkialla Suomessa Digitan antenni-tv-verkon näkyvyysalueella ja kaikissa merkittävissä kaapeliverkoissa.