Tiedote R-kioski, Sanoma ja Digita

R-kioski vitamine well

Kesäkuussa
kannattaa pitää televisiota katsoessa kaukosäädin esillä. R-kioski, Sanoma ja
Digita testaavat parhaillaan Digitan antennitelevisioverkossa uutta
televisiomainonnan ratkaisua. Kesäkuun kahden ensimmäisen viikon aikana
toteutettavassa kokeilussa R-kioskin virvoitusjuomatarjousta mainostetaan
tv-kanavilla Nelonen, Jim, Liv ja Hero
R-kioskin mainoksen yhteydessä. Erityinen hybridi-tv:ssä toteutettu mainos
näkyy Digitan antennitelevisioverkon katsojille, joilla on käytössään
hybridi-tv-vastaanotin. Mainoksesta voi tilata tv:n kaukosäädintä
käyttämällä virvoitusjuoman tarjouskoodin matkapuhelimeen ja lunastaa sen
R-kioskeissa ympäri Suomea.

”R-kioski on niin
liiketoiminnassaan kuin myös mainonnassaan ollut aina eturintamassa
kokeilemassa uusia konsepteja. Digitan ja Sanoman kertoessa
hybridi-tv-mainonnan kohdennettavuuden tuomista mahdollisuuksista, halusimme
lähteä testaamaan konseptia”, kertoo business manager Harri Saalasti R-kioskilta. ”Mainostajana meitä toki kiinnostaa nähdä
mainonnan vaikuttavuuden koko ketju katsojamääristä aina kassavirtaan asti”,
jatkaa Saalasti.

”Mainostajat
luottavat edelleen tv-mainontaan, onhan se tutkitusti tehokas tapa tuoda
myyntiä ja rakentaa mielikuvia. On hienoa, että voimme kehittää televisiomainontaa
edelleen ja tarjota mainostajille uudenlaisia ratkaisuja Digitan
antennitelevisioverkossa”, kertoo Sanoman Ilkka
Antikainen
.

”Tv-mainonnan teho
on hyvä lineaarisessa televisiossa palveluiden tunnettuuden lisääjänä, mutta
myös taktisen mainonnan osalta. Testiemme perusteella tv-mainontaan lisätyllä
vuorovaikutteisuudella käyttäjien klikkaukset ovat nettimainontaa reilusti
korkeammalla tasolla, jopa 1-4 prosenttia katsojista on reagoinut
tv-mainosbanneriin”, kertoo liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen Digitasta. ”Testiemme mukaan tv-mainonnan yhteydessä
kynnys reagoida mainokseen on selvästi matalampi kuin netissä”, sanoo Ahonen.

Median yhteydenotot:

R-kioski, Business Manager, Harri Saalasti, p. 046 875 1111, harri.saalasti@r-kioski.fi

Sanoma, Myyntiryhmäpäällikkö Ilkka Antikainen,
p. 040 509 3593, ilkka.a.antikainen@nelonenmedia.fi

Digita, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p.0 40 563 0299, teppo.ahonen@digita.fi

R-kioski
on osa Reitan Convenience -yhtiötä, johon kuuluvat Narvesen Norjassa ja
Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa
ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan
Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2015 Reitan
Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,6 miljardia ja myymälöitä sillä oli 2 400 ja
työntekijöitä 14 200.

Sanoma Media Finland
on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään.
Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä,
televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin
lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on
kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

Digita
välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden
jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja
tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita sekä kattavaan
verkkoinfrastruktuuriimme pohjautuvia palveluita. Asiakkaamme ovat parhaita
sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.