Digita Oy järjestää 6.-14.2.2013 CampBerlin –innovaatioleirin 15 opiskelijalle Saksan tv-toiminnan keskittymässä Berliinissä. Opiskelijoille annetaan tehtäväksi rakentaa viikossa konsepti, joka tuo käyttäjille seuraavan sukupolven tv-kokemuksen.

– Digitan toimitusjohtaja Sirpa Ojala: Haemme uutta, ennakkoluulotonta näkemystä netin ja television liittoon. Digita haluaa olla innostava uusien mahdollisuuksien avaaja, ja tv-alan suuri murros korostaa niiden merkitystä, niin meille, asiakkaillemme kuin television käyttäjillekin.

Haku on avoin. Mukaan otetaan opiskelijoita, joilla on tv:n, netti- ja pelituotannon, markkinoinnin, johtamis- ja käyttäytymistieteiden pohjalta palava intohimo uusiin innovaatioihin.
 
– Olemme ideoineet Digitalle hieman toisenlaisen mallin lähestyä digitaalisten kanavien palvelumuotoilua. On selvää, että netti ja tv ovat kehitysmurroksen käännekohdassa. Tarvitaan uusia lähestymistapoja television tuottamiseen ja jakeluun. Katsotaan mitä syntyy, kun käännetään muutama perusoletus päälaelleen, sanoo CampBerlinin tuottaja Marko Kulmala Insanosta.
 
CampBerlin on suunniteltu ja rakennetaan yhdessä 15/30 Researchin Markus Keräsen ja RayQ:n Ville Lähdesmäen kanssa.
 
– Ne hiljaiset signaalit, jotka ovat näkyvissä nyt, saattavat muuttaa internetin ja tv:n liittoa paljon ajateltua nopeammin ja yllättäviin suuntiin. CampBerlin vie tutkimustietoa nyt suoraan tuotekehitykseen, 15/30 Researchin Markus Keränen valottaa.
 
Hakuohjeet: www.campberlin.fi