Hyvinvoiva henkilöstö huolehtii asiakkaista hyvin
Kevään 2021 aikana Digitan perjantaiaamut ovat usein käynnistyneet yhteisellä hyvinvointihetkellä. Joinakin aamuina lähes 100 digitalaista on kuunnellut vinkkejä aamiaisesta, jonka avulla päivä lähtee paremmin käyntiin ja jumpannut yläselkäänsä notkeammaksi. Välillä koko porukka on maannut selällään kukin omassa työpisteessään kotien, toimistojen ja asemien lattialla.
”Olemme Digitassa ottaneet yhdeksi painopistealueeksi henkilöstön hyvinvoinnin ja uskomme sen vaikuttavan vahvasti kykyymme palvella asiakkaitamme paremmin”, kertoo Digitan henkilöstöjohtaja Taija Lehtola. ”Vuoden alussa aloitimme Hintsa Performancen kanssa hyvinvointiohjelman, jota kautta tarjoamme koko henkilöstölle luentoja ja hyvinvointihetkiä kevään aikana, osallistumismahdollisuutta erilaisiin omaan hyvinvointiin liittyviin ohjelmiin ja esihenkilöille työpajoja hyvinvoinnin johtamisesta”, kertoo Lehtola kevään hyvinvointiohjelmasta.
”Uudistimme varhaisen välittämisen ja työkykyjohtamisen mallimme viime syksynä ja koulutimme esihenkilömme. Olemme vahvistaneet yhteistyötämme sekä työterveyshuollon- että eläkevakuutusyhtiökumppaneidemme kanssa ja uskomme että yhdessä toimimalla saamme parempia tuloksia”, avaa Lehtola tehtyjä toimenpiteitä. Lisäksi varaudumme jo koronan jälkeiseen aikaan ja viimeistelemme pääkonttorimme remonttia ergonomisemmaksi ja viihtyisämmäksi sekä olemme linjanneet etätyöskentelyn työkalut.
”Hyvinvointi lisääntyy myös yhteisöllisyyden kasvattamisella”, uskoo Lehtola. Loppuvuodesta 2020 jaoimme tiimien terveisiä eri puolelta Suomea joulukalenterin muodossa ja tutustuimme toistemme työnkuviin ja tehtäviin – tästä tykättiin tosi paljon! Järjestämme myös aika-ajoin esimerkiksi virtuaalikahveja kaikille digitalaisille. Henkilöstön työvirettä on juuri mitattu puolivuotisella Pulssi-kyselyllä ja se oli erinomaisella tasolla. Toivottavasti tämä näkyy myös teille asiakkaille!
Terveisin,
Taija Lehtola