Sanoma Media Finland ja Digita sopimukseen tv-jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin

15.3.2017
Sanoma Media Finland Oy ja Digita Oy

Sanoma Media Finland Oy ja Digita Oy ovat sopineet Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin. Sanoma Media Finlandin tv-kanavia jaellaan näin jatkossakin antennitalouksiin Digitan operoiman antenni-tv-verkon välityksellä. Jakelun lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä muun muassa alueellisen tv-mainonnan sekä HybridiTV:n kehittämisessä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Sanoma Media näkee Digitan kanssa tehtävän yhteistyön toimivaksi ja haluaa jatkaa suosittujen tv-palveluidensa jakelua verkkomme välityksellä sekä syventää yhteistyötä palveluiden kehittämisessä”, iloitsee Digita Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström.

”Halusimme varmistaa Nelonen Median kanaville luotettavan ja varman jakelun myös uuden toimilupakauden alusta. Tulemme panostamaan antenni-tv:n katselukokemuksen rikastamiseen hybridi-tv-palveluiden muodossa ja kehittämään myös muita mainonnan ratkaisuja yhdessä Digitan kanssa”, kertoo Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta.

Digitalla on yhteensä kuusi verkkotoimilupaa maanpäällisen antenni-tv-verkon UHF-taajuuksilla 17.5.2017 alkavalla toimilupakaudella. Verkkotoimiluvat ovat voimassa 10.1.2027 asti. Digitan olemassaolon keskeisin perusta on suomalaisen televisiotoiminnan jatkuva kehittäminen ja pitäminen kilpailukykyisenä. Digita haluaa edistää jatkossakin suomalaisten mediatalojen ja kuluttajien etua sekä kehittää uusia palveluja yhteistyössä asiakkaidensa kanssa, ja näin parantaa asiakastyytyväisyyttä jatkuvasti.

Sanoma Media Finland Oy, toimitusjohtaja Pia Kalstan haastattelut viestintäjohtaja Hanna Johteen kautta, hanna.johde@sanoma.com, p. 040 673 8977

Digita Oy, toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström, juha-pekka.weckstrom@digita.fi, p. 0400 564 754

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.