5.12.2018 10.00

AlfaTV pidensi lähetysaikaansa kuudella tunnilla Digitan antenni-tv-verkossa – lähetykset alkavat päivittäin jo puoleltapäivin

alfatv_logo_2018
AlfaTV on pidentänyt lähetysaikaansa kuudella tunnilla 1.12.2018 alkaen. Digitan antenni-tv-verkossa valtakunnallisesti näkyvän AlfaTV:n uusi lähetysaika on klo 12–23. AlfaTV näkyy ilmaiseksi kanavanipussa A kanavapaikalla 15. Kanavan näkyvyysalue kattaa 99,96 % väestöstä.

AlfaTV on niin kutsuttu yleisen edun kanava, jonka päivittäinen uutistoiminta käynnistyi 26.11.2018. Uutiset lähetetään klo 17:55, 20:00 ja 22:55. Yleisen edun kanavalta edellytetyt kuulovammais- ja tekstityspalvelut käynnistyvät myös vuoden 2018 aikana.

AlfaTV on tehnyt viimeisten vuosien aikana merkittäviä panostuksia ohjelmasisältöihinsä.
”Joulua odotellessa esitämme Höppänätontun joulukalenteria päivittäin. Joulun aikaan ohjelmistoomme kuuluvat myös juhlavat joulukonsertit. Ensi keväänä kanavalla käynnistyy hyvinvointisarja H.E.T.K.I. sekä reality-tv Elinvoimaiset. Urheilusta kiinnostuneille on tulossa uusi, raikas ja kokonaisvaltainen jääkiekon makasiiniohjelma Lämäri”, kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola. AlfaTV on televisioinut viimeisen kahden vuoden aikana myös Tangomarkkinat. Yhteistyö Seinäjoen Tangomarkkinoiden kanssa jatkuu.

”Olemme erittäin iloisia, että AlfaTV tarjoaa Digitan antenni-tv-katsojille lähetysajan pidennyksen myötä lisää laadukkaita sisältöjä ja uutislähetyksiä”, sanoo videojakeluliiketoiminnasta vastaava johtaja Teppo Ahonen.

AlfaTV:n sisällöt ovat saatavilla myös keväällä 2017 lanseeratussa Permanto-videoarkistossa (permanto.fi). Permanto on saatavilla myös Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian kaapeli-tv-verkossa hybridi-tv-palvelun kautta. AlfaTV:tä voi katsoa myös satelliitin kautta Canal Digitalin kanavalta 108 sekä kaapeli-tv:stä. Kanava on aloittanut toimintansa vuonna 2013 ja on kasvattanut tasaisesti katsojaosuuttaan. Kanava tavoitti marraskuussa yli 8 miljoonaa katsojaa. Kanavalla käynnit ovat kasvaneet 2018 syksyllä noin 10 % / kk.

Lisätietoja:

AlfaTV, Liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, jarmo.kalliola(at)alfatv.fi,
p. 040 502 8890

AlfaTV, Tuottaja ja ohjelmistosuunnittelija Mimosa Kyyhkynen, mimosa.kyyhkynen(at)alfatv.fi,
p.040 589 4632

AlfaTV on joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää uutisia, urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

AlfaTV:n uutiset ja uudet sarjat joulu 2018 kevät 2019

Joulunajan ohjelma, Höppänätonttu joulukalenteri esitetään päivittäin klo 18:00

KONSERTIT

Kuninkaallinen joulukonsertti 2018 (ensiesitys)

24.12 klo 13:00, uusinta ti 25.12 klo 21:00 sekä pe 28.12 klo 20:00.

"Juhlava konsertti-ilta antaa tilaisuuden tarttua hetkeen, jossa Seinäjoen Tangomarkkinoilta tutut uudet tangokuninkaalliset Saana Sassali ja Jarno Kokko, kotimaisen viihteen konkari Arto Nuotio ja SMORK 2018 -kilpailun voittanut Komiat tuovat joulun sydämiin – konserteissa on aika irtautua arjen kiireistä ja heittäytyä joulun lumoon."

Konsertti: Royal Christmas 2018 (ensiesitys)

24.12 klo 16:00, uusinta ke 26.12 klo 19:00 sekä la 29.12 klo 21:00.

Royal Christmas - Suuri Joulukonsertti on upea jouluinen musiikkishow,

joka luo iloista ja säihkyvää joulutunnelmaa salin täydeltä, yli sadan esiintyjän voimin.

Tähtisolisteina loistavat:
Aino Niemi - Tangokuningatar 2017
Teijo Lindström - Tangokuningas 2017
Johanna Debreczeni - Tangokuningatar 2004
Aki Samuli - Tangokuningas 2015

Suomen suurin showkuoro, Viihdekuoro Buffo sekä Kuninkaallinen Royal Sound- orkesteri ja upeat tanssijat takaavat ja viimeistelevät unohtumattoman jouluelämyksen!

Tutut, iloiset joululaulut soivat uusina ja raikkaina sovituksina, tuoden piparin tuoksuisia joulumuistoja kuulijoilleen,

joten luvassa on kimallusta, vauhtia ja kulkusten kilinää sekä jouluista musiikin ilotulitusta!

Dokumentti: Vielä elossa (ensiesitys)

24.12 klo 18:15 - 19:45.

Syyskuussa 1970 kaksi nuorta itävaltalaista kiipesi 5 100 -metriselle Mount Kenya -vuorelle. Toinen heistä putosi 30-metriseltä kalliolta ja loukkaantui vakavasti. Tämä on jännittävä kertomus Itävallan ensimmäisestä mannertenvälisestä pelastusoperaatiosta.

Syyskuun 5. päivänä vuonna 1970 itävaltalaiset Oswald Ölz ja Gert Judmaier lähtivät nousemaan 6000-metristä jyrkännettä vuoren itäpuolella. Huipulta laskeutuessaan Judmaier putosi 30 metriä alas rotkoon ja sai jalkaansa avomurtuman. Onnettomuus käynnisti Itävallan ensimmäisen mannertenvälisen pelastusoperaation. 7 päivän jälkeen Gert Judmaier saatiin vihdoin lennätettyä Innsbruckin yliopistosairaalaan. Yli 40 vuotta tapahtuneen jälkeen Oswald Ölz ja Gert Judmaier aikovat jälleen kiivetä Mount Kenya -vuorelle juhlimaan onnistunutta pelastusoperaatiota vuonna 1970.

H.E.T.K.I.

Alkaa tammikuussa viikolla 5, 2019. 30 min sarja 12 jaksoa.

- Hyvinvointi sarja. Hetki, energia, tunne, keho ja ilo. Jokainen tarvitsee hetken itselleen, jokainen on sen arvoinen! Miksi siirtää tekemisiä tai aloituksia tulevaisuuteen, kun kannattaa tarttua hetkeen? Ohjelmasarja etsii keinoja ja tapoja löytää liikunnallinen elämäntapa ja aikuisen aktiivinen arki.

Elinvoimaiset

Alkaa -  Maaliskuussa 2019, 30 min sarja, 8 jaksoa. Reality-tv.

- Työn ja vapaa-ajan ero on enää häilyvä, kysymys kuuluu; mikä on sinun viikkobalanssi?

Esikuvat menestyjistä ja kiiltokuvapostaukset start-up huumasta rohkaisevat tavoittelemaan unelmia. Se mitä seuraa jää nähtäväksi, on riskinoton lumoa. Uuden luominen, yrittäminen on itseensä uskomisen odysseia, hulluutta, johon toisten meistä on vain ryhdyttävä.

Mikä on menestymisen hinta? Entä minkälainen on työnhakijan arki?

Onko tämä kaikki ponnistelu tarpeen ja kuinka se heijastuu yrittäjän tai työnhakijan läheisiin ihmisiin?

Sillä työuran, yrittämisen ja unelmien tavoittelemisen ohella olisi tarkoitus elää elämää....

Elinvoimaiset-sarja esittää yksittäisten yrittäjien ja työnhakijoiden tarinat, kuka lopulta oppii lentämään ja keitä siivet kantavat?

Sarja sopii sinulle, joka mietit miten muut kanssaihmiset jaksavat elää arjen pyörteissä. "Elinvoimaiset" tarjoavat sitä sinulle, nimittäin todellisten ihmisten elinvoimaa!

Lämäri

Alkaa helmikuussa viikolla 6, 2019. 30 min, 10 jaksoa.

- Uusi, raikas ja kokonaisvaltainen jääkiekon makasiiniohjelma, joka tutustuu suomalaisen jääkiekon ajankohtaisiin ilmiöihin, puheenaiheisiin ja ruohonjuuritason toimintaan.

Kotimaisten tuotantojen isäksi tullaan kanavalla esittämään korkealaatuisia hankittuja dokumenttisarjoja.