Digitan ja Wapicen jo vuonna 2017 alkanut yhteistyö keskittyi teollisuuden IoT-palveluiden kehittämiseen. Tämän rinnalle yhtiöt ovat kehittäneet nyt Smart City -ratkaisuja älykaupunkien tarpeisiin. Ratkaisuilla tuodaan asiakkaille uusia keinoja ekotehokkuuden ja kaupunkilaisten elämänlaadun parantamiseen. Keskiössä on paremman ja kestävämmän yhteiskunnan kehittäminen.

Wapice ja Digita pystyvät yhdessä tarjoamaan erityyppisiä ratkaisuja kaupungeille niiden panostaessa kestävään ja älykkääseen tulevaisuuteen, liittyvät ne sitten veden- ja energiankulutuksen seurantaan, liikenneruuhkien hallintaan, älykkäisiin rakennuksiin, jätehuollon seurantaan tai teiden kunnon seurantaan.

”IoT-ratkaisut tuovat kaupungeille kustannussäästöjä, lisäävät tehokkuutta ja parantavat kaupunkilaisten saamaa palvelua. Lisäksi niillä voidaan luoda helposti myös kokonaan uusia palveluja”, kiteyttää Wapicen IoT-TICKET® –liiketoiminnan kehitysjohtaja Markus Mäkelä Smart City -hankkeiden hyötyjä. ”Wapice tuo tähän kokonaisuuteen valmiina pakettina markkinoiden kehittyneimmät työkalut ja raportointisovellukset, joiden avulla kaupungit voivat seurata eri toimintojen tuottamaa dataa ja innovoida uusia sovelluksia. Maailmanlaajuisessa Microsoftin Partner of the Year-kilpailussa palkittu Wapicen IoT-TICKET®-ratkaisu mahdollistaa digitaalisten palvelujen luomisen jopa tunneissa, jonka lisäksi se huomioi myös kasvavan data-analytiikan tarpeen”, jatkaa Mäkelä.

”Digitalla on valtakunnallinen LoRaWAN-teknologiaan pohjautuva IoT-verkko, joka palvelee asiakkaita sekä kaupungeissa että haja-asutusalueilla. Kattavan ja 24/7/365 ylläpidetyn verkon ansiosta erilaisten verkkoon liitettyjen laitteiden seuranta ja ohjaaminen on kustannustehokasta ja yksinkertaista ilman tarvetta monimutkaisille paikallisverkko- tai gateway-ratkaisuille kaupunkien haluamissa kohteissa”, kertoo Digitan IoT-liiketoiminnasta vastaava johtaja Ari Kuukka. ”Vesihuollon digitalisointi, kiinteistöjen kunnossapito ja maanteiden kunnon valvonta ovat esimerkkejä siitä, miten IoT-verkkoamme ja älykkäitä antureita jo nyt laajasti hyödynnetään”, jatkaa Kuukka. 

Yhdessä yhtiöt tarjoavat vaivattoman tavan käynnistää älykaupunkien palvelukehitys vuosien varrella kertyneen osaamisen ja erinomaisten ratkaisujen avulla.

Median yhteydenotot:

Wapice Oy, IoT TICKET®-liiketoiminnan kehitysjohtaja, Markus J. Mäkelä, markus.makela(a)wapice.com, p. +358 10 277 5014.

Digita Oy, johtaja IoT-palvelut, Ari Kuukka, ari.kuukka(a)digita.fi,
p. +358 40 149 7942.

Wapice on täyden palvelun ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut ovat alan johtavien teollisuusyritysten käytössä ympäri maailmaa. Meidän tehtävämme on toimia asiakkaidemme teknologiapartnerina ja auttaa heitä hyödyntämään digitalisaation tuomia mahdollisuuksista parhaalla mahdollisella tavalla. Wapicen kehittämä IoT-TICKET® on palkittu pilvipohjainen esineiden internet-alusta, joka tarjoaa ainutlaatuisen käytettävyyden ja mukautumisen asiakkaan digitaaliliiketoimintaan. IoT-TICKET® on avainlipputuote.

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.