Digita News joulukuu 2016

Digitan asiakaskokemuksen mittauksen tulokset paranivat

Digitan asiakaskokemuksen mittaus toteutettiin syys- ja lokakuun vaihteessa yhdessä Iro Research Oy:n kanssa. Tutkimukseen vastasi 103 asiakkaiden yhteyshenkilöä eri asiakasryhmistä. Kiitämme kaikkia tutkimukseen osallistuneita asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme. Asiakaspalaute on meille ensiarvoisen tärkeää, se ohjaa meitä kehittämään toimintaamme ja palvelujamme edelleen.

Digitan asiakastyytyväisyyden tulokset paranivat kaikilla osa-alueilla kevään 2015 mittaukseen verrattuna. Digitan erityisinä vahvuuksina nähdään aito yhteistyö asiakkaiden kanssa. Digitassa pidetään lupaukset ja toiminta on luotettavaa. Digitan toimituksiin ollaan varsin tyytyväisiä; toimitus vastaa lupausta, suunnittelutyö on laadukasta, aikataulut pitävät ja käyttöönotto on sujuvaa. Myös ylläpitoon ollaan tyytyväisiä, palvelun muutoksista tiedotetaan ja verkkoa pidetään kattavimpana.

Asiakkaille tärkeintä on, että Digitan toiminta on asiakaskeskeistä ja ammattitaitoista, mikä toteutuukin aiempaa paremmin. Palveluprosessilta kaivataan vielä ”pientä lisää” sekä digitalaisilta oman näkemyksen tuomista asiakkaan liiketoiminnan kehittämisen tueksi.

Tutkimuksessa selvitettiin ensi kertaa Digitan uusien ratkaisujen tunnettuutta. Noin puolet vastaajista tuntee ainakin nimeltä Digitan nettijakelu- ja IoT-ratkaisut. Nettijakeluratkaisut ovat käytössä joka seitsemännen vastaajan yrityksessä ja IoT-ratkaisut kahdella prosentilla. Mainonta- ja analytiikkaratkaisut ovat puolestaan hieman tuntemattomampia: 60 % vastanneista ei tunne niitä lainkaan. Digitan uudet ratkaisut herättävät kuitenkin selvää kiinnostusta vastaajissa.